Gastvrijheidsconcept door professional member Stijn Creemers

Wat was de klantvraag? De bestaande centrale voorzieningen van deze ouderenzorg locatie voldeden niet meer aan de huidige tijdsgeest en aan de veranderende doelgroep. Bovendien was er functioneel en formatief te weinig samenwerking tussen de verschillende onderdelen; restaurant, brasserie, receptie en winkel.

Hoe hebben we het aangepakt? Middels diverse brainstormsessies is met diverse betrokkenen gewerkt aan de toekomstbestendigheid van het gebouw. Uitgangspunten:

  • Integratie van de receptie, restaurant en brasserie.
  • Een persoonlijk ontvangst op een duidelijke ontvangstplek.
  • Gastvrouwen hebben meer tijd en aandacht voor de bewoners en bezoekers door administratieve taken te verplaatsen.
  • De nieuwe restauratieve voorziening zichtbaar vanaf de voorkant van de locatie; wijkfunctie.
  • Multifunctionele ruimte voor diverse activiteiten

Wat was het resultaat? Er is gekozen voor een prominente uitgifte, die is geïntegreerd in de kenmerkende, bestaande bouw. Vanuit de uitgifte wordt de warme maaltijd verstrekt aan bewoners die vanuit het zitgedeelte zicht hebben op de binnentuin aan de voorkant van het pand. Hier is tevens een brasserie-functie gecreëerd met winkelvoorziening. Ook de receptie heeft een andere invulling, geïntegreerd in het totaalconcept zonder aparte balie.

Delen